پرجم و شعار سال جمهوری اسلامی ایران - دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شوشتر

بیمارستان آموزشی - درمانی خاتم الانبیاء (ص)

X

تاريخچه بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)
بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) از سال 1376 هجری شمسی، خدمات مورد نیاز مردم شهرستان شوشتر و شهرستان های مجاور را در حوزه درمان فراهم نموده است. این بیمارستان نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامتی جامعه تحت پوشش خود به عهده دارد. حصول اطمینان از اینکه جامعه تحت پوشش بیمارستان خدمات موردنیاز خود را در بالاترین سطح کیفیت دریافت می کند، هدف اصلی این بیمارستان می باشد که با مشارکت کامل کلیه کارکنان بیمارستان و جامعه قابل حصول می باشد.

بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) با 188 تخت مصوب بیمارستانی، خدمات بیمارستانی مورد نیاز جامعه تحت پوشش خود را در حوزه های زیر ارائه می نماید :

  1. خدمات 24 ساعته اورژانس.
  2. خدمات مراقبت و درمان در حوزه های جراحی، داخلی، اطفال، ارتوپدی، قلب و عروق، عفونی، نورولوژی و دیالیز.
  3. خدمات تشخیصی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، تالاسمی، غربالگری سرطان، سنجش تراکم استخوان، سی تی اسکن، ام آر آی، ماموگرافی و مشاوره تغذیه.

 

بیانیه مأموریت (رسالت) بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)
بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شهرستان شوشتر با درجه ارزشیابی یک، بزرگترین مرکز تخصصی، شهرستان شوشتر می باشد که حفظ، تأمین و ارتقاء سلامت کلیه مراجعین را مأموریت اصلی خود می داند.
این مرکز می کوشد با حفظ ارزش های اسلامی، خدمات درمانی با کیفیت، ایمن و اثر بخش را به کلیه مراجعین ارائه داده، در راستای استانداردهای اعتباربخشی و طرح تحول نظام سلامت گام برداشته و زمینه فعالیت های آموزشی و پژوهشی را برای دانشجویان، اساتید و کارکنان فراهم آورد.  

 

سیاست های اصلی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)

سیاست های اصلی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) جهت دستیابی به اهداف ذیل و با نظر مسئولین ارشد بیمارستان تدوین و بمنظور آگاه سازی ذینفعان مربوطه در تارنمای بیمارستان قرار گرفته است :

  • جهت گیری و تعیین روالهای از پیش تعیین شده در مباحث کلان بیمارستان مبتنی بر سیاست های بالا دستی.
  • پیش بینی راهکارهای کلان برای جلب رضایت و مشارکت ذینفعان کلیدی (بیماران/ همراهان، کارکنان، بیمه های طرف قرارداد و… ).
  • پیش بینی راهکارهای کلان برای ارتقای ایمنی بیمار، مدیریت خطا و خطر و بهبود مستمر کیفیت.
  • پیش بینی راهکارهای کلان برای جذب و بکارگیری و توانمند سازی نیروی انسانی.
  • پیش بینی راهکارهای کلان برای جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد و خیرین، تامین کنندگان مالی، سازمان های مرتبط، سهامداران و سایر.
  • کسب اطمینان از دستیابی به نتایجی متوازن و همسو با سیاست های اصلی بیمارستان.

عنوان سیاست های اصلی

ذینفعان

مطابقت کلیه فعالیت های مرکز با قوانین، الزامات و دستورالعمل ها و بخش نامه های سازمان های بالادستی

دانشکده علوم پزشکی شوشتر، وزارت بهداشت، سازمانهای نظارتی

ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و ایمنی از طریق بروزرسانی تجهیزات درمانی و غیر درمانی

مراجعین، کارکنان

توجه ویژه به ایمنی بیماران

مراجعین

مشارکت در ارتقاء سلامت مراجعین، کارکنان و جامعه

مراجعین، کارکنان، جامعه

ارایه خدمات جامع و بموقع به مراجعین

مراجعین، وزارت بهداشت

تعامل و همکاری سازنده با سایر ادارت و ارگان ها

سایر ادارت و ارگان ها 

ارتقاء مستمر رضایتمندی کارکنان، بیماران و فراگیران

مراجعین، کارکنان، فراگیران

آموزش مستمر در راستای توانمندسازی نیروی انسانی

مراجعین، کارکنان، دانشکده علوم پزشکی شوشتر

کاربرد فناوری اطلاعات در حوزه مراقبت و درمان

مراجعین، کارکنان، وزارت بهداشت

رعایت موازین بهداشتی و استانداردهای زیست محیطی

مراجعین، کارکنان، سازمان های مرتبط

حفظ شرایط آمادگی مرکز در برابر بروز احتمالی بحران

مراجعین، کارکنان، وزارت بهداشت

شناسایی به هنگام و پیشگیری از وقوع وقایع ناخواسته تهدید کننده ایمنی بیمار

مراجعین

توسعه آموزش و پژوهش در حوزه درمان

فراگیران، دانشکده علوم پزشکی شوشتر